22 tipp, hogy legyen jobb a LinkedIn profilod

CikkekKnow How
16. május 2019


1. Profilkép: legyen hivatalos, derűt sugárzó.

2. Headline: mindig figyelemfelkeltő, rövid, tömör.

3. Borítókép: kapcsolódjon a profilodhoz.

4. Szakmai tapasztalat (pozíciónként 4-5 mondat, E/1 személyben), figyelj a kulcsszavakra! Minél több szakmai szempontból érdekes keyword/skill szerepel a leírásban, annál jobb.

6. A fontosabb projektjeidre, eredményeidre légy büszke!

7. Skillek: 50 db-ot lehet felvenni, érdemes mind az 50-et kihasználni. Keresőoptimalizáld a profilod!

8. Summary: 5-7 kulcsszó/tőmondat, eredmények, szakterület – a lényeg, hogy ütős legyen!

9. Custom URL (linkedin.com/saját név), jobban mutat az aláírásodban. 🙂

10. Izgalmas feladatot kaptál? Adj projektet az aktuális pozíciódhoz, mert ezzel vonzóvá teheted a munkáltatódat és új kollégákat hozhatsz a céghez.

11. Continuous Learning: nyelvek, egyéb tanfolyamok, képesítések, belső képzések, workshopok, konferenciák megnevezése, esetleg olyan szakirodalom feltüntetése, ami nagy hatással volt rád.

12. Egyetem/főiskola/középiskola megjelenítése az adatlapon, hogy megtaláljanak az alumni szervezők. (Miért jó az alumni? Erről majd írok bővebben.)

13. Társadalmi felelősségvállalás, önkéntesség, hobbi, mert ez a legjobb módja a csapatépítésnek, a sport mellett. Kifestettetek egy óvodát? Mutasd meg! Legyen a te csapatod a jó példa!

15. Egyetemi oktatás/meetup előadások (akár Youtube linkkel), mert a tudás megosztásától több lesz a céged. Fontos visszajelzéseket kaphatsz a versenytársaktól, új megrendelőket szerezhetsz.

16. Publikációk, blogok, referenciák.

17. Érdemes ajánlásokat adni és kérni jelenlegi kollégáktól, korábbi munkatársaktól, partnerektől.

18. Endorse funkció használata: ha értékelsz másokat, te is számíthatsz cserébe visszajelzésre a munkáddal kapcsolatban.

19. Heti 1-2 megosztás minimum, maximum napi három. Szakmai cikk, érdekesség, szakmai humor, állásajánlat. Az a lényeg, hogy minőségi tartalom legyen. Ne feledd, a LinkedIn szakmai fórum, a privát képeket hagyd meg a Facebookra.

20. Benchmarking: ne feledd bővíteni a kapcsolati hálódat hasonló pozícióban lévő szakemberekkel.

21. Szakmai csoportokhoz kapcsolódás, fórumokban heti 1-2 hozzászólás.

22. Napi 10-15 perc LinkedIn aktivitás (szakmai fórumok, konkurencia figyelés, szakemberek mozgása, hírfolyam stb.).

Megosztom Facebook-on